mandag 21. november 2011

Ukens bokmerkedypdykk - uke 47 : lag din egne pepperkakeformer

En gang i uka i hele 2011 lager jeg et innlegg basert på mine gamle bokmerker. Tanken bak er at jeg har så utrolig mange gode tips (syns jeg selv, da) som er for gode til å ikke skulle spres. For tidligere uker - sjekk her. Visste du at det går an å lage dine egne kakeformer?
 Første måte å gjøre det finner du på bloggen Happy Find
 Mens andre måte er laget av brusbokser. Smart! Denne fremgangsmåten fant jeg på bloggen DIY home sweet home. Mens vi er inne på småkaker, har du sett noen finere enn disse? Det er visst bare å legge knuste drops i midten som smelter i ovnen. Slik kan man lage vinduer i kakehus også har jeg hørt :)
            Disse fant jeg på flickr

Hvis du vil spare på bokmerket, og bruker pinterest eller andre typer tjenester hvor du tar utgansgpunkt i bildet i innlegget, er det fint om du går til linkene over og linker direkte til kilden, slik at bildet ikke ser ut som det kommer fra min blogg, for det blir litt feil. (Hva er pinterest, sier du? Det er en måte å bokmerke fine ting du finner på nettet. Istedet for å bokmerke en link/adresse bokmerker du bilder, hvor linken til stedet du har funnet bildet følger med). 

Please link to source if you choose to save the pictures to Pinterest. 

3 kommentarer:

  1. Kult!

    Jeg har brukt drops i pepperkake-trikset, funker som bare det. Vi fant ikke egnede drops, så vi knuste kjærlighet-på-pinne :)

    SvarSlett
  2. Så stilig! Jeg elsker barteformer, så slike må jeg nok lage:-) Du har så mange fine tips:-)

    Fin mandagskveld til deg!

    SvarSlett
  3. Thank you so much for sharing my cookie cutters. You have such a great blog here. I am now following you.
    Jamie
    http://diyhshp.blogspot.com

    SvarSlett